قسمت سوم
آموزش پوکر
8- چهار خال (Four of a kind)
چهار خال مثل هم. (مثلاً 4 تا شاه)
مثال:
زمین:
دست نفر اول:
دست نفر دوم:
این دستو نفر اول میبره چون که چهار خال کرده.
9- استریت فلاش (STRAIGHT FLUSH)
استریت + فلاش: یک ترتیب پنج تایی که همه از یه رنگ باشن
مثال:
زمین:
دست نفر اول:
دست نفر دوم:
این دستو نفر دوم برندس. چون هم FLUSH کرده و هم STRAIGHT . (هفت تا سرباز دل)
10- پنج خال (Five Of a kind) (این قانون برای بازی با Joker است. در غیر این صورت این قانون را در نظر نگیرید)
4 خال یکسان + یک Joker (مثلاً 4 تا هفت + یک جوکر)
مثال: مانند چهار خال ولی یکی دیگر جوکر باشد (باید سه تا از زمین انتخاب شه)
11- Royal Flush (فلاش سلطنتی!)
استریت فلاش + ACE : یعنی اینکه 5 تا همرنگ که همه پشت سر هم باشن و توی دست یه ACE باشه : (A-K-Q-J-10) و یا (A-2-3-4-5)
مثال:
زمین:
دست نفر اول:
دست نفر دوم:
که مشخصاً نفر اول برنده است.
این قانون بالاترین امتیاز رو داره و هیچ چیدمان دیگه ای این بالاتر نیست.
نحوۀ دست دادن و شرط بندی در پوکر
یه مثال عملی می زنم که بهتر متوجه بشید.
پول پوکر:
این بازی جوریه که مثلاً اگه شرط بندی باشه هرکی یه مقدار پول می ذاره و معادلش همون قدر مهره می گیره.
مثلاً یه بازی سه نفری رو در نظر بگیرید. نفری 2500 تومن می ذاره وسط (تو مایه های دانشجویی!)
حالا انقدر دست بازی می کنن تا مثلاً یه نفر ورشکست بشه و در آخر فقط یه نفر بمونه که پولا مال خودش بشه.
نکته: چون مهره های پوکر سخته گیر آوردنشون به جاش ما سکه می ذاری (خود پوکر یه مشت مهره های دایره ای آبی و قرمز و ... داره که هر کدوم یه ارزش بخصوص دارن)م. مثلاً به جای 2500 تومن نفری 250 تومن پول خرد (25 تومنی و 10 تومنی و...) میایم وسط و با اونا بازی می کنی و آخر یه صفر می ذاریم جلوی پول. یا مثلاً مهره های شطرنجو! ارزش گذاری می کنیم و با اونا بازی می کنیم! (مثلاً شاه 1000 و اسب 250 و سرباز 50!)
نحوۀ دست دادن و شرطبندی:
اول خوب بر می زنیم. بعد به صورت چرخشی نفری یه ورق میدیم. اولین نفر یکی ، دومی یکی و ... . یه دور دیگه نفری یکی میدیم تا هر کی دوتا داشته باشه. بعد بقیۀ ورق ها رو می خوابونیم رو زمین (بغل همونی که دست داده) .
بعد نفر اول با توجه به دستش یه مقدار پول می ذاره وسط. نفر دوم چهار جور می تونه بازی کنه:
1- چک دادن: اگه نفر اول هیچی پول نیومدی باشه (به اصطلاح چک داده) نفر دوم هم اگه موافق هیچ پول نیومدنه چک میده.
2- همون مقدارو بیاد وسط (OPEN): به این کار اصطلاحاً (SEE) گفته می شود. یعنی تو موافقی با پولی که نفر اول اومده.
3- افزایش شرط (Increase): افزایش پول. یعنی علاوه بر پولی که نفر اول اومده، مقدار دیگه ای بذاره وسط. در این حالت نفر اول مجبوره (اگه میخواد به بازی ادامه بده) اون مقدار پول اضافه رو بیاد وسط.
4- خوابوندن (FOLD): اگه دستت اونقد داغونه که مطمئنی هیچی نمی گیری دستتو می خوابونی (دو تا ورق هاتو به صورت وارو می خوابونی روی زمین) . مثلاً اگه نفر اول 100 تا بیاد وسط و نفر دوم 500 تا و نفر اول نخواد انقد ریسک کنه دستو می خوابونه و 100 تومن هم وسط میمونه. اگه هم بخواد ادامه بده باید 400 تای دیگه رو کنه. نفر سوم هم یا باید 500 تا بیاد وسط یا بخوابونه.
بعد از اینکه هر کی پول اومد وسط سه تا ورق رو میکنیم و دوباره شروع می کنیم به پول اومدن (مثل بالا)
بعد یکی دیگه رو میکنیم و پول میایم. بعد یکی دیگه و پول.
یعنی در کل باید چهار بار پول بیای وسط (اگه بخای تا آخر بمونی)
خوب حالا 5 تا ورق رو زمینه و 2 تا دست هر نفر. هر کی با توجه به قوانین 11 گانه که گفته شد سر تر باشه همۀ پولای این دستو می بره. هاهاها!
همین. فقط یه نصیحت از من. همون اول یادگیری نرید شرطی بازی کنیدا! یکم تمرینی بازی کنید تا دستتون بیاد.
در ضمن بعضی موقع که دستتون هیچی نیست می تونین شاخ بازی در بیارین! و همچین پول بیاین وسط که بقیه بگرخن! و بخوابونن.
ایولی ها
سلام.من مدیر سایت ایولی ها رضا نظریان هستم. ما برای شما بنر-هدر و آلبوم طراحی میکنیم.فقط لازیم است ما را لینک کنید